Bipolar Rahatsızlığı Kontrol Etmenin 9 Yolu

1.İlaçlarınızı alın. Doktorunuz tarafından verilen reçeteli ilaçlarınızı aksatmadan düzenli olarak alın. Bipolar bozukluk belirtileri ruh hali dengeleyici ilaçları kullanarak geçirilir. karbamazepin veya lityum bileşenlerini içerir.
2.Günlük egzersizlerinizi yapın. 30 dakikalık bir fiziksel aktivite, ruh halini kontrol etmeye yardımcı olur ve ılımlı olmanızı sağlar.
3.Dengeli beslenin. Size gerekli olan tüm besinleri aldığınızdan emin olun. Düzenli saatlerde yemek yemek günlük rutini oturtmak stresi azaltmaya yarar.

4.Seyahatlerinizi doktorunuza danışın. Yoğunsunuz ve çok seyahat ediyorsunuz. Önce doktora hangi zamanların doğru olduğunu sorun ve bu zamanlar dışında seyahat etmeyin. İlaç programınız bozulabilir ya da manik atağı tetikleyebilir.
5.Her gece aynı saatlerde uyuyun. Ayrıca uyku saatleriniz aynı sayıda kalsın. Mesela her akşam 11’de yatın. 8 saat uyuyun. Manik ve depresif nöbetleri azaltır.
6.Alkol ve uyuşturucudan uzak durun. Sinir bozukluğu ve ruh hali değişikliklerine neden olur. Ayrıca depresyon ilaçlarıyla birlikte alındığında ölüme kadar götürebilir.

7.İş yerinde ve evdeki stresi azaltın. İş yerinde iş saatlerinizi normal aralıklarda tutmaya çalışın. Fazlasına ataklar başlayacaktır. Bazı zamanlar kendinize mola verin ve psikolojik yardım alabilirsiniz.
8.Kafein ve nikotini sınırlandırın. Bu uyarıcılar harekete geçer ve belirtileri daha da kötüleştirebilir. Artı, çok fazla kafein uyku alışkanlıklarını da değiştirir.
9.Acilen tedavi olun. Belirtileri yönetmek ve hayatınıza müdahale etmesini durdurmak için gereklidir. Erken veya geç diye bir şey yoktur. Profesyonel yardım almak neyi ne zaman yapmanız gerektiğini size gösterir.
Kaynak Siteye Teşekkürler.7gunsaglik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...