Bel ağrısı tedavisi

Bel Ağrılarının Tedavisi
Bel ağrılarının, basit incinmelerden, disk kaymasına ve kronik omurga problemlerine kadar pek çok nedeni vardır. Kesin nedeni bulmak zor olsa da, altta yatan bazı nedenleri dışlamak önemlidir. Bu nedenle bel ağrınız olduğunda doktorunuza başvurun.

İlaç Tedavisi:
– Aspirin gibi ağrı kesiciler ağrının kesilmesine ya da azalmasına yardımcı olabilir.
– Konulan teşhise göre, daha güçlü ağrı kesiciler ya da kas gevşeticiler de verilebilir.
– Ağrı belirli bir bölgeyle sınırlıysa kortikosteroid bir ilaç enjekte edilebilir.

Fizik Tedavi:
Doktorunuz ya da bir fizik tedavi uzmanı size özgü bir tedavi ve egzersiz programı hazırlayabilir. Bir kişiye yardımcı olan egzersiz, diğer bir kişiye zarar verebilir. Bu nedenle size önerilen programa tam olarak uyun.
Temel tedavi, dönüşümlü sıcak ve soğuk uygulamasını ve sırt masajını içerir. Bazı durumlarda kuşak, korse ya da mekanik çekme yararlı olabilir. Bunlar etkilenen bölgedeki yükü kısmen azaltabilirler. Ayrıca, sırt kaslarınızı güçlendirmek için yapılacak egzersizler, gelecekteki bel sorunları riskini azaltabilir.

Sert Bir Zeminde Sırtüstü Yatma:
Daima sert bir zemin ya da yatak üzerinde uyuyun veya yatağınızın altına uygun bir tahta koyun. Bel ağrısının olduğu dönemde, sırtınızı olabildiğince düz pozisyonda tutmaya çalışın. Kas çekilmesi ya da incinmesi durumunda 34 günlük bu tür bir dinlenme, şikayetlerinizi ortadan kaldırmalıdır (eğer şikayetleriniz sürerse doktorunuza danışın). Eğer Disk fıtığınız varsa, uygun bir biçimde tedavi edilecektir.

Ameliyat:
Diğer yöntemlerin hiçbiri iyileşme sağlamazsa bir nörolog, beyin cerrahı ya da ortopediste sevk edilebilirsiniz. Bazı vakalarda ameliyat sorunu çözebilir, ancak omurga ameliyatları oldukça güçtür; öncelikle daha koruyucu yöntemleri deneyin, çünkü bütün vakaların % 1’inden daha azında ameliyat gerekir.

Kendi Kendine Yardım:
Doktorunuzun önerilerine tam olarak uyun, ancak eğer aşırı kiloluysanız, kilo verin; yük kaldırırken dikkatli olun ; uygun bir egzersiz programı kondüsyonunuzu artırmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca doktorunuz omurgayı destekleyen kasları güçlendirmek için size uygun egzersizler önerebilir. Ayrıca yük kaldırırken ya da belinizi risk altına sokan egzersizler yaparken, sırtınızı korumak için doğru durmaya devam edin. Günlük etkinliklerinizi sürdürürken belinizi unutmayın, alacağınız küçük bir önlem sizi birçok ağrıdan kurtarabilir.
Kaynak Siteye Teşekkürler.7gunsaglik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...