Astım Hakkında Merak Edilen Herşey

Astım, çeşitli nedenlerden dolayı, solunum yollarını oluşturan bronşların daralması, yapışkan sıvıların hava yolunu tıkaması, bronş zarında şişme meydana gelmesi ya da aşırı duyarlılık neticesinde oluşan ve solunum güçlüğü ile kendini gösteren bir solunum yolu hastalığıdır.

Nedenleri
Astım hastalığının kesin nedenleri tam anlamıyla bilinememekle birlikte, genetik faktörlerin hastalığın oluşumunda önemli rol oynadığı ileri sürülmektedir. Bulaşıcı bir hastalık olmayıp her yaşta astıma yakalanılabilir. Çocukluk yaşlarında astıma yakalananların iyileşme oranı yetişkinlikte yakalananlara oranla çok daha yüksektir.

Belirtileri
Gözlenen genel belirtiler arasında nefes darlığı, öksürük ve kimi zaman oluşan hırıltılı nefes alıp vermeler gözlenmektedir. Belirtilerin ani bir şekilde meydana gelmesi durumu astım krizi ya da astım atağı olarak adlandırılır. Böyle bir durumda hastalarda ağır bir nefes darlığı meydana gelir. Kirli ve soğuk hava, sigara dumanı, ev akarları, hayvan tüyleri gibi alerjen etkisi olan maddeler astım şikayetlerinin artmasına neden olmakta ve astım ataklarını tetiklemektedir.

Tedavisi
Tedavi sürecinde astım ataklarını durdurmak üretilmiş rahatlatıcı ilaçlar ve bu atakları önlemek ve akciğerleri korumak için üretilmiş koruyucu ilaçlar kullanılmaktadır. Korunmada ilaçların yeterli olmaması halinde aşı tedavisi de uygulanan bir yöntemdir.
Hasta doktorunun önerilerine harfiyen uymalı, kontrolleri aksatılmamalıdır.
Kaynak Siteye Teşekkürler.7gunsaglik.com
X