Dudak Çatlakları Nasıl Tedavi Edilir?

Özellikle kışın soğuk ve kuru hava, dudaklarınızda çatlak ve yaralara sebep olabilir. Bu durumdan kurtulmak aslında hiç de zor değil.
Ihtiyacınız olanlar;
-Temiz bir bez parçası
-Ilık su
-Vazelin
-Nemlendirici dudak kremi
-Yumuşak diş fırçası
-Bebek yağı

Adım: Temiz bir bez parçasını ılık suya batırın. Suyunu sıkmadan dudaklarınızın üstüne koyun ve biraz soğuyuncaya kadar bekletin. Adım: Bezi tekrar suya batırıp sıkın. Bu bezi parmaklarınızla basınç uygulayarak dudaklarınızın üzerinde sağa sola ve ileri geri hareket ettirin. Bu işlemi bebek yağı sürdüğünüz yumuşak bir diş fırçası ile de yapabilirsiniz. Adım: Soğuk suyla ıslattığınız bezi dudaklarınızda birkaç saniye bekletin. Sonra parmak uçlarınızla hafifçe vurarak dudaklarınızı kurutun. Adım: Vazelini oldukça ince bir tabaka halinde dudağınıza sürün. 20 dakika kadar emilmesini bekleyin. Ardından kalın bir tabaka halinde nemlendirici dudak kreminizi uygulayın. Adım: Bol bol su için ve sık sık dudak nemlendiricisi kullanın.
Dudaklarınızı yalamaktan veya ısırmaktan kaçının. Yalama ihtiyacı hissettiğinizde krem sürün.
Kaynak Siteye Teşekkürler.7gunsaglik.com
X