Hamilelikte Yenmesi Gereken 6 Besin

Normal hayatta sağlıklı beslenmek gerek fakat özellikle hamileyken çok daha dikkatli ve sağlıklı beslenmek gerekir.

Çünkü sadece siz değil bebeğiniz de sizin beslenmenizden faydalanıyor. Kahvaltı en önemli öğün olmayı bu dönemde de önemlidir.

Bebeğin anne karnında sağlıklı büyümesi ve gelişmesi için besin kaynaklarının rolü büyüktür. Daha dikkatli olunmalıdır bu dönemde. Hamilelik sırasında bebeğin doku ve kemikleri için protein ve kalsiyum gereklidir. Ayrıca kırmızı kan hücreleri bebeğe oksijen taşımaya yardımcıdır nöral tüp ile kan hücrelerinden bebekleriniz beslenmektedir.

Ekstra demir ve folik asit alınarak bebeklerin bu besinleri almaları sağlanır. Bebeklerde olası doğum kusurlarını önlemek ve sağlıklı gelişimini desteklemek için bu besinler alınmalıdır.
Tam tahıllar. Zenginleştirilmiş tam tahıllı ekmekler folik asit ve demir desteklidir ve beyaz ekmekle beyaz pirinçten daha faydalı ve tahıllı ve kepekli gıdaların tüketilmesi gerekiyor. Lif açısından zengindirler.

Kahvaltıda yulaf ezmesi, öğle yemeğinde tam tahıllı ekmekli bir sandviç akşam yemeğinde kepekli makarna ya da pirinç tüketin.
Fasulye. Siyah ve beyaz fasulye, barbunya, börülce, mercimek, nohut ya da soya fasulyesi çok sağlıklıdır. Çorba, salata, makarnada kullanılabilir. Yemekleri ayrı güzeldir. Protein ve lif kaynağıdırlar. Aynı zamanda demir, folat, kalsiyum ve çinko gibi önemli besin kaynakları vardır.

Somon. Omega 3 yağ asitleri bakımından en zengin balıktır. Beyin ve gözlere çok iyi gelir. Bebeğin beyin ve göz gelişimi için harikadır. Protein ve B vitaminlerini de içerir. Cıva oranı düşüktür. Izgara somon ve salata ile öğününüzü tamamlayın.

Yumurta. Bebeğinizin ihtiyacı olan amino asitleri, proteini içerir. Bebeğin beyin gelişimi için kolin, vitamin ve mineraller içerir. Az pişmiş ya da çiğ yumurtadan kaçının. İyice pişirerek tüketin.
Böğürtlen. Yaban mersini, ahududu, böğürtlen tek başına da yenilebilir. Tatlılarda da tüketilebilir. C vitamini ,potasyum, folat ve lif içerir.

Az yağlı yoğurt. Düşük yağlı yoğurtta bir bardak sütten daha fazla kalsiyum vardır. Protein oranı yüksektir. Şeker veya başka bir ekleme yapmadan tüketin. Tam tahıllı gevrek ve meyve ile tüketilebilir.
Kaynak Siteye Teşekkürler.7gunsaglik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...