Gebelik Sürecinde Havuç Tüketmenin Yararları

Havuç herkes için faydalı bir sebze fakat hamileler için ayrı bir özelliği var.

Hamilelikte alınan vitaminlerin, bebeğin gelişimini etkiler, bu vitaminlerin doğal yollardan alınmasını daha yararlıdır. Bizim ülkemiz için ise vitamin desteği genelde gereksizdir. Birçok sebze ve meyve günlük ihtiyaçtan çok daha fazla vitamin içerir. Vitaminin fazlası yarar değil zarar verir bu yüzden bir uzmana danışarak vitamin kullanmalısınız. Fazla D vitamini yenidoğanda kalsiyum fazlalığına ve buna bağlı ciddi sorunlara yol açar. A vitamininin ise yağda eriyen bir vitamin olduğu için aşırı alınması durumunda vücutta depolanır, bu da bebekte bel kemiği açıklıkları, kemik sakatlıkları, ve idrar yolu bozukluklarına yol açabilmektedir.

A ViTAMiNi
Sizin ve bebeğinizin tüm vücut dokularının ve hücrelerinin sağlığına ve büyümesine katkıda bulunur. Gebeliğiniz süresince normal düzeyde A vitamini sağlamaktadır. Fazla tüketilmesi ise vücutta depolanmasına ve bebeğin zarar görmesine yol açabilir. A vitamini en çok havuç, ıspanak, süt, tereyağı, lahana ve biberde bulunur.

C ViTAMiNi
Yeterli C vitamini gebelik süresince gereksinimi yaklaşık iki katına çıkan demirin emilimine yardımcı olduğu için önemlidir. Yaklaşık 1 kupa taze sıkılmış portakal suyu günlük gereksiniminizin yeterli düzeyde karşılamaktadır. C Vitamini en çok çilek, kivi, limon maydanoz ve brokolide bulunur.

D VİTAMİNİ
Yeterli düzeyde D vitamini alımına gebelik süresince ihtiyacınız vardır. Deriniz güneş ışığı ile temas ettiğinde vücudunuz yeterince D vitamini üretir. D vitamini en çok süt ve süt ürünleri, sardalya, somon, uskumru, ton balığı ve yumurta sarısında vardır.

DEMiR
Demir eksikliğiyle doğan bebekte meme emmeme ve büyümede yavaşlama meydana gelebilir. Demiri besinlerden almak çok kilo yapabileceği için demir tedavisi önerilir. Demirden zengin gıdalar; kırmızı et, yumurta sarısı, badem, kuru meyveler, mercimek, fındık, dereotu ve ıspanaktır.

KALSiYUM
Kemik ve diş gelişimi ayrıca kas dokularının kasılma fonksiyonunun sağlanmasında ve kan pıhtılaşmasında kalsiyum minerali önemli rol oynar. Günde en az 1-2 bardak süt veya süt ürünlerine yer vermek gerekmektedir. En fazla kalsiyum içeren besinler, süt ve süt türevi olan peynir ve yoğurttur. Ayrıca; kuru incir, kuru fasulye, karnabahar, lahana, ıspanak, yumurta da bulunur.

SU
Günde en az 2 litre temiz ve yumuşak su içilmelidir. Su organların düzenli çalışmasını sağlar. Özellikle böbrekler ve bağırsaklar daha düzenli çalışır. Vücuttaki zararlı atıklar daha hızlı temizlenir. Kişi kendini çok daha iyi hisseder. Çay, kahve bu iki litreye dahil değildir.

MAGNEZYUM
Kas ve sinir sağlığımızı gösteren bir mineraldir. Dengeli beslenen bir gebe kadına magnezyum takviyesi gerekmez. Kas krampları gerçekleşirse düşük dozda magnezyum takviyesi uygulanır. Fındık, tahıllar, yeşil sebzeler ve kuru fasulye magnezyum zenginidir.

B ViTAMiNi
Gebelikte B12 vitaminine olan gereksinim artmaktadır. Folik asit desteği da gebelikte mutlaka gereklidir. Embriyo, gebeliğin ikinci ve on ikinci haftaları arasında yeterli folik asit alamazsa özellikle beyin ve omurilik ile ilgili anormallikler olmak üzere doğumsal gelişim bozuklukları görülme riski artabiliyor. Folik asit doğal olarak limon, mandalina, portakal, ıspanak, brokoli, bamya, baklagiller ve karaciğerde bulunur.
Kaynak Siteye Teşekkürler.7gunsaglik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...